Jun 16, 2009

为儿歌掉眼泪

Shu Girl 今天 8岁,4个月又2天大。
在她很小很小的时候,我向读者文摘邮购了一套的迪斯尼儿歌CD给她。放在保姆家给她听。
那套CD不曾回家过。

然后,几天前,Shu Girl把某一片CD带上车,说:“妈咪,以前我很小的时候妳买给我听的。”
这几天,偶尔我会在车上播这片CD给两个女儿听。

就在昨天早上,载Jie (4y9m3w1d) 去幼稚园的途中。
我们两人发现了这首很好听的歌。
因为它是第22首,所以之前忽略了。
然后我让它一再重播。

细听歌词之后。。
竟然一而再的湿了眼框。

随着童稚的歌声,
歌里唱出了一个小孩子对他父/母亲纯真的爱。
并且希望长大后会是个像他父/母亲般的人。。。

自问我不是一个有什么大成就的人,
但如果我的女儿们长大后仍然以我为榜样,以我为荣;
我会很自豪。

又,
想着女儿们长大时,
不再像今天这样
凡事依赖,处处以我为中心;仿佛我就是她们的全世界。。
那时候,我流的泪恐怕比今天还要多吧?!



JUST FOR YOU
(written by Larry Groce)
(Disneyland Children's Sing-Along CD3)



I picked the reddest apple from the tree.
It was the finest one that I could see.
I saved it all except a bite or two. Just for you.

I carried home the groceries from the store.
I wanted to be helpful with a chore.
I put them all away except a few. Just for you.

Someday I'll be grown up too.
And if I can I'll grow up just like you.

I ate up all my lunch just like you said.
But I think there was a little too much bread.
And so I left the crust when I was through. Just for you.

Someday I'll be grown up too.
And if I can I'll grow up just like you.

Just one more thing before I go to bed.
And everything I have to say is said.
There's something special that I want to do.
Here is a kiss, just for you.


ps:谢谢FP教我如何把歌放到部落格里。i luv u

6 comments:

yfp said...

好好听,好好听,好好听。
CD哪里买的?美国的Disney?

Grass said...

Happy mother don't cry.
Here is our moral support from far away, just for you.

jiubo said...

Life is good,
That's the way it should;
With the sun and the moon up high
And the birds soaring in the sky.

I like the lyrics 'Just for You'.

CL aka Charlene said...

yfp,
是真的,是真的,是真的。
向本地的读者文摘邮购的啦,不用去到那么远。哈!
不过google search时发现它原来1986年就发行了。


Grass,
谢谢,你总是很看好我。感激不尽。
在这部落格里,我有时笑,有时哭;疯颠指数超标。让你见笑了。


Jiubo,
Ei!? i've got new visitor!? thanks a lot!! hmm..
Life is good,
With new friends it should.
对,就是因为歌词,所以我拼了命也要把它post上来。 :-P
谢谢你的喜欢。

IvyForeverYoung said...

好好听,专辑叫什么名字。我也要买!

CL said...

Ivy,

应该是 Disneyland Children Sing-Along Songs. 但老实说其他的歌都是很普通的那种,没什么特别.
喜欢的话我可以"烧"一片给妳.目前我手上就只剩CD3,其他的相信都已不知所踪.

无论如何,Just For You 我今天已经 email 给妳啰.

Have a nice day!